Nakrycie stołu – praca wieloetapowa z elementami grafomotoryki


Jak przemycić grafomotorykę w pracy plastycznej. Przy okazji uczenia dzieci savoir vivru i właściwego ustawienia naczyń i sztućców można poprawić po śladzie szlaczek dostosowany do możliwości rozwojowych dzieci. Całość pracy zaś utrwali prawidłowe nakrycie stołu.

Co jest potrzebne?
  • białe kartki z bloku technicznego A4
  • papierowe koła
  • kredki
  • kleje w sztyfcie
  • pomarańczowe kawałki bibuły
  • łyżki wycięte z papieru lub plastikowe jednorazowe
  • serwetki
  • makaron lub ryż
  • klej wikol
Przygotowanie:
  • Na każdym kole należy przygotować wzór kresek krótszych i długich (odsyłam do zdjęcia).
Wykonanie:
Etap I
  1. Każde dziecko prosimy indywidualnie i prosimy, by poprawiło wzór z przerywanych linii na kołach kredką lub flamastrem.
Etap II
  1. Rozdajemy dzieciom białe kartki z bloku i prosimy, by zaprojektowały własny kolorowy obrus.
Etap III
  1. Rozdajemy dzieciom koła i mówimy, by w miejscu bez wzoru przykleiły kawałki bibuły.
  2. Kiedy skończą rozdajemy kleje oraz obrusy i mówimy, by nakleiły koła na środku kartki – to będzie talerz.
  3. Rozdajemy serwetki i prosimy by nakleiły je obok talerza.
  4. Rozdajemy łyżki – jeśli są papierowe dzieci same niech nakleją je na serwetce jeśli plastikowe – po posmarowaniu klejem wikolem przez nauczyciela.
  5. Na koniec na talerzu w miejscu gdzie pomarańczowa bibuła naklejamy za pomocą kleju wikolu makaron lub ryż.


  •  mgr Monika Sieradzan